Amennyiben a fogyasztási hitellel vásárolt árut a kereskedő nem szolgáltatja időben, illetve nem olyan terméket szolgáltat, amelyre a szerződést kötöttük, szavatossági kifogással élhetünk, és követelhetjük a kereskedőtől a hibás áru megjavítását vagy cseréjét, illetve az áru azonnali átadását. Ha a kereskedő ennek ellenére nem teljesít, a hitel esedékessé váló kifizetését igényünk kielégítéséig visszatarthatjuk. Ez olyan fogyasztási szerződések esetében alkalmazható, ahol a kölcsön a kereskedő és a hitelnyújtó között létrejött előzetes megállapodáson alapul, amelynek értelmében az áru megvásárlására a kölcsönt kizárólag adott hitelezőtől vehetjük csak fel. A kereskedő szerződésszegése esetén ezért a fizetendő részlet visszatartásáról írásban haladéktalanul tájékoztatnunk kell a hitel folyósítóját, és meg kell küldenünk számára a visszatartási jogunkat megalapozó dokumentumokat.
Szerződésszegés esetén végső esetben elállhatunk a vételtől és egyúttal a fogyasztási hiteltől is. Ez esetben visszaszolgáltatjuk a hibás árut a kereskedőnek, a hitelező pedig köteles azonnal visszafizetni számunkra a már kifizetett részleteket. A hitelező az általa folyósított kölcsönösszeget csak a hibásan teljesítő kereskedőtől követelheti vissza.
Fontos tudnunk, hogy az esedékes törlesztőrészlet visszatartásának ideje alatt kamatot a hitelnyújtó nem számíthat fel, ezért lényeges, hogy a kifogásunkról a hitelező tudomást szerezzen. Elállás esetén kamat és költségtérítés szintén nem követelhető tőlünk, tekintettel arra, hogy elálláskor a szerződéskötés előtti eredeti állapotot kell helyreállítani.
Utolsó kommentek