HTML

Hitel Tippek

Tippek hitel felvételéhez: mire kell figyelni, hol érdemes keresni, akciós olcsóságok és drágságok. Hitelszerződés trükkök. Devizahitel, forinthitel, hitleválság, hitelfelvétel, banki szerződések és hiteltanácsadók, online hitel oldalak. Mindenről tárgyalunk, ami hitelhez valamilyen módon is kapcsolódik egy kicsit.

Friss topikok

Utolsó kommentek

Címkék

2009 (1) adat (1) adatbázis (1) adó (1) adóbevallás (1) adóhivatal (1) adókedvezmény (1) adós (7) adóslista (10) adósság (3) adósságrendezés (2) adóstárs (2) áfa (1) ajándék (1) akció (1) akciós hitel (2) aktív (1) alapkamat (5) albérlet (2) állam (2) államadósság (2) államcsőd (1) állami támogatás (1) állampapír (1) államtitkár (1) állás (1) apeh (4) árfolyam (7) árfolyamváltozás (4) áruhitel (9) áruvásárlási hitel (1) áthidaló hitel (3) áthidaló kölcsön (3) átutalás (2) átverés (1) aukció (1) ausztria (1) autó (1) autóhitel (2) automata (2) autós hitel (1) aviva (1) bank (52) bankbetét (1) bankcsőd (1) bankkártya (7) bankszámla (3) bankszövetség (3) bankváltás (1) baricz istván (1) bar lista (16) bebukott hitel (1) bedőlt hitel (1) befektetés (3) befizetés (2) bérbeadás (1) béről (1) beszedési megbízás (1) betét (4) betéti kamat (1) betétlekötés (1) bevallás (1) bevétel (2) biztosítás (3) biztosíték (3) biztosító (2) bónuszpolitika (1) bonyhád (1) budai bernadett (1) buék (1) chf (2) credithill (2) csalás (2) csehország (1) csekk (2) csökkenés (1) deficit (1) deviza (6) devizahitel (12) devizakockázat (1) devizathitel (18) devizaváltás (3) deviza alapú hitel (9) deviza hitel (1) dokumentum (1) egészség (1) egyenleg (1) eladósodás (1) életbiztosítás (1) elmaradás (1) elnök (1) előny (1) előrejelzés (1) előtörlesztés (4) építőipar (1) érdekességek (1) érme (1) erősödés (1) erste (1) értékbecslés (2) értékpapír (1) észtország (1) eur (3) euró (2) európai unió (1) éven belül (1) fábián attila (1) fedezet (5) feketelista (1) felcsuti péter (1) fiatalok otthonteremtési támogatása (1) fizetendő kamat (1) fizetés (4) fizetési könnyítés (1) fizetési morál (1) fogyasztási hitel (4) fogyasztói csoport (2) folyószámla (4) folyószámlahitel (8) forint (6) forinthitel (12) forint hitel (1) forrás (1) fot (1) futamidő (3) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gazdasági világ (1) gépjárműfedezet (2) görögország (1) groupama garancia (1) gyengülés (1) gyik (1) gyorshitel (3) gyorskölcsön (4) halasztás (1) határidő (2) hátrány (1) háztartási költségszámító (1) hír (1) hitel (145) hitelajánlat (1) hitelállomány (1) hitelbírálati díj (1) hitelcsapda (1) hitelek (10) hitelezés (5) hitelfedezet (4) hitelfedezeti biztosítás (1) hitelfelvétel (42) hiteligénylés (46) hitelinformacios rendszer (6) hitelintézet (1) hiteliroda (2) hitelkalkulátor (2) hitelkamat (2) hitelkártya (4) hitelkérelem (1) hitelkeret (3) hitelkiváltás (2) hitelközvetítő (14) hitelösszeg (1) hitelplafon (1) hitelszerződés (3) hiteltanácsadás (4) hiteltanácsadó (17) hitelügyintéző (16) hitel kamat (1) humor (2) idézetek (1) időzítés (1) igénylő (1) imf (1) inda (1) infláció (7) ing (1) ingatlan (6) ingatlanérték (1) ingyen (1) ipf (1) irányelv (1) jegybank (3) jegybanki alapkamat (8) jelzálog (4) jelzáloghitel (1) jelzálogjog (1) jelzáloglevél (1) jogszabály (1) jövedelem (2) jutalék (1) jutalom (1) k&h (1) kalkulátor (1) kamat (29) kamatcsökkenés (3) kamatemelés (1) kamatláb (1) kamatmentes (2) karácsony (2) kártya (1) kedvezmény (2) késedelmi kamat (2) készpénz (3) készpénzfelvételi díj (1) készpénz felvétel (1) kezelési díj (1) kezelési költség (1) kezes (1) kezesség (1) khr (10) kiadás (2) kifizetés (1) kilábalás (1) kódex (2) kölcsön (69) költekezés (1) költözés (1) költség (4) költségvetés (4) könyvelés (1) könyvelő (1) korózs lajos (1) kötvény (1) közösség (1) közüzemi számla (2) külföld (1) lakás (3) lakásépítés (2) lakásfelújítás (3) lakáshitel (18) lakáskölcsön (1) lakásvásárlás (6) lakossági bankszámla költségszámító program (1) lekötés (1) lízing (4) magánnyugdíjpénztár (4) máv (1) megtakarítás (2) mikrohitel (1) minimálbér (1) minimum összeg (2) miniszter (1) minősítés (1) mnb (3) módosítás (1) molnár csaba (1) munkaadó (1) munkahely (1) munkanélküliség (4) munkavállaló (1) nyereségrealizálás (1) nyugdíjpénztár (5) önkéntes magánnyugdíjpénztár (3) online (3) operatív (1) országgyűlés (1) összefoglalás (1) összehasonlítás (1) osztrák (3) osztrák hitel (3) otthonvédők (1) papírpénz (1) passzív (1) pénz (7) pénzérme (1) pénzforgalmi szolgáltatásátutalás (1) pénzintézet (2) pénztári tagság (3) pénzügy (3) pénzvisszaváltás (1) pihenés (3) poén (1) portfólió (1) posta (2) prémium (1) pricewaterhouse coopers (1) program (1) provident (3) provokáció (1) pszáf (10) pwc (1) raiffeisen (1) refinanszírozás (1) reklám (1) részletfizetés (1) részvény (1) scoring (1) sopron (1) spórolás (1) statisztika (1) svájcifrank (1) szabad felhasználású (6) szabály (1) szabályozás (1) számla (2) számlavezetési díj (1) számlázás (1) személyi hitel (3) személyi kölcsön (5) szent este (1) szerződés (2) szerződésmódosítás (3) szerződés módosítás (1) szigorítás (1) szilveszter (1) szja (1) szocpol (2) szoftver (1) sztrájk (2) szuperbruttó (1) szuperbruttósítás (1) takarékoskodás (2) takarékosság (1) támogatott hitel (1) tartozás (6) terv (1) tervezés (3) tervezet (1) thm (10) tipp (1) tőketörlesztés (1) tolna (1) törlesztés (11) törlesztőrészlet (34) törvény (2) tulajdoni lap (1) ukrajna (1) unit linked (1) utazás (1) uzsorás (1) vagyon (1) vagyonkezelő (1) vállalkozás (3) válság (14) válságalap (1) válságkezelés (1) változás (1) változó futamidő (1) vásárlás (6) vélemény (1) vész (1) vicc (1) visszaesés (1) visszaváltás (1) vizsgálat (1) Címkefelhő

Tag feed

    Nincs megjeleníthető elem.

2009.06.03. 13:57 HitelesBalu

ingyenes hiteltanácsadás

Címkék: ingyen hitel hiteliroda hiteltanácsadó hitelközvetítő hitelügyintéző hiteltanácsadás

Heves vitákat vált ki szakmai és kevésbé szakmai körökben a téma, miszerint a hiteltanácsadó kér-e munkadíjat vagy sikerdíjat - ki-ki ízlés szerint - az ügyféltől. Ugyanis köztudott, hogy a bank a hitelközvetítőnek, mint ügynöknek jutalékot fizet, ha hozzá viszi az ügyfelet.

Lássuk az általános érveket és ellenérveket a témában. Hangsúlyozom, hogy ezek nem az én véleményeim, csak hallottam, olvastam itt-ott és azokat állítom most szembe egymással a tisztánlátás kedvéért.

Ellene:

  • a hitelközvetítő milyen jogon kér még a jutalékon felül plusz munkadíjat / sikerdíjat az ügyféltől?
  • az ügyfelet lehúzzák a munkadíjjal, hiszen a bank egyébként is fizet neki jutalékot, tehát az nem igaz, hogy az így dolgozó ügynökök az ügyfélnek a legjobbat ajánlják
  • az ügyfélnek olcsóbb lenne a hitele, ha nem fizettetné meg vele a bank a közvetítő jutalékát

Mellette:

  • a hiteltanácsadó / ügynök nem lehet teljesen objektív döntése során, ha a banki jutalékból kell a kenyérrevalót megteremtenie, hiszen természetes, hogy ez esetben a magasabb jutalékot fizető helyre viszi az ügyfelet, így jobban jár az ügyfél, ha munkadíjat fizet
  • az ügyfélnek akkor is ugyanannyiba kerül a hitele, ha magának intézi el (a bank szemszögéből), mint ha hiteltanácsadó szolgáltatásait veszi igénybe. A bank az ügynöki jutalékot a saját jutalékából fizeti az ügynöknek, nem terheli még pluszban az ügyfélre
  • a munkadíj nem lehúzás, hiszen a tanácsadó munkáját fizeti meg az ügyfél - a munka értéke lehet kérdéses, de erről később -, azt a szaktudást fizeti meg, amellyel a tanácsadó rendelkezik

A felsorolás egyik oldalról sem teljes. De mintegy vitaindítónak szánom :)

Várom a véleményeket!

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hiteltipp.blog.hu/api/trackback/id/tr321161194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kayra 2009.06.03. 14:02:03

Én örömmel fizettem ki a munkadíjat amikor a hitelemet felvettem ( Credithill), mivel valóban nem kellett semmit sem csinálnom -mindent elintézett helyettem.

HitelesBalu · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 14:05:11

@kayra: és miért nem egy "ingyenes" hiteltanácsadót választottál?

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.06.03. 14:08:47

Ebben a témában maximálisan alkalmazható a mondás, hogy olcsó húsnak híg a leve.

kayra 2009.06.03. 14:09:29

Jártam ingyenesnél is, de nem érdekelte én mit szeretnék kb 3 kérdés után nyomtatott egy ajánlatot és közölte ez van
ez egy kombi hitel lett volna
Gondolom az után többet fizettek volna neki
A Credithilles pedig türelmesen végig hallgatott, figyelt rám stb...
Azt kaptam ami valóban jó nekem nem ami neki volt jó

kayra 2009.06.03. 14:13:12

@R.T:
Egyetértek veled
Ja és manapság semmit nem adnak ingyen, aki azt mondja az hazudik

rida23 2009.06.03. 14:16:39

Nekem egyik ismerősöm ingyenes tanácsadó, és nem nagyon érdekli jó -e az ügyfélnek,ő is kombi hiteleket csinál mert magasabb a jutalék a banktól.

credhunter · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 14:17:05

@kayra: Én meg dolgoztam ingyenesnél. Minden hónapban meg volt szabva, hogy melyik bankba kell bedönteni a hiteleket.(Ahol magas volt a jutalék).Az ügyfél azt a terméket kapta, nem pedig azt, ami neki a legjobb lett volna.

egerentyű 2009.06.03. 14:41:17

Szerintem mindennek ára van. Senki sem dolgozik ingyen (még én sem)...:-))))

kayra 2009.06.03. 14:45:33

@egerentyű: és te mivel foglalkozol?? :)

leonka 2009.06.03. 14:46:18

Az egy dolog, hogy fizetek sikerdíjat, csak nem mindegy mennyit! Könnyen röpködnek a százalékok, és azért egy 10 milliós lakáshitelnél kifizetni 300-400 ezer forintot.... nem mindenkinek futja. Inkább legyen a havi törlesztőm 3000-rel több!

moos 2009.06.03. 14:47:22

Hello! Ez egy érdekes téma! A Credithillnél legalább munkadíj van, míg egyéb esetekben "konverziós jutalék", meg "hitelkeretbeállítási jutalék"??? és még sorolhatnám! Ezek tényleg azok, amiknek mondják, csak nemtom mit jelent, vagy ez a munkadíj másképp?

kayra 2009.06.03. 14:51:41

@leonka:
Hát ezzel nem értek egyet a munkadíj 8 év alatt visszajön a többi 12 év pedig nyereség
Ha egy 20 éves futamidőt nézek és a te példádat
Remélem nem számoltam rosszul

HitelesBalu · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 14:51:48

@leonka: 120 hónapos futamidő esetében (10 év) 3.000-el több az annyi mint 360.000... a különbség, hogy ezt a bankak fizeted lassan, a munkadíjat meg a közvetítőnek a hitel felvételét követően. És ha jól sejtem, akkor van itt egy félreértés: ugyanis a munkadíjat a hiteltanácsadónak a felvett hitelből fizeted meg, nem előre kell lerakni az asztalra.

leonka 2009.06.03. 14:52:14

Én úgy tudom, hogy a konverziós, meg a keretbeállítási jutalék az a banknak fizetendő költség. Nem a hitelközvetítő munkadíja. Az még pluszban van!

leonka 2009.06.03. 14:55:59

@HitelesBalu: Lakáshitelnél nem nagyon lehet a hitelből fizetni. Bár lehetne. Számolni tudok, a teljes futamidő alatt lehet szarabbul járok, de csak így megoldható a helyzet. Nem lett volna plusz 400ezrem a közvetítői díjra.

moos 2009.06.03. 14:59:52

@leonka: Biztos pluszban, de mit jelentenek?

kayra 2009.06.03. 15:02:20

@leonka:
Már bocs de a lakásod miből rendezted be és költözni miből költöztél???

gigi-0711 · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 15:02:35

@moos: A konverziós díj az átváltási költséget jelenti, tehát hogy a bank a devizádat forintra váltja. A keretbeállítási jutalék pedig gyakorlatilag egy folyósítási díj, jellemzően a fészekrakó konstrukcióknál, vagy a keretjellegű hiteleknél élnek ezzel a költséggel

leonka 2009.06.03. 15:04:26

@kayra: pl abból a 400ezerből lett a konyhabútorom, amit a hitel sikerdíjaként kellett volna fizetnem!:)

gigi-0711 · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 15:08:09

@leonka: van arra is megoldás, hogy a lakáshitelből lehessen fizetni a közvetítői díjat. Egy jó hitelközvetítő ezt meg tudja oldani!;)

perzsaveronika 2009.06.03. 15:57:53

Mi fizettünk (nem nektek) mégsem jutott más egyébre. A végére derült ki, hogy mégiscsak kell önerő is. Amíg le nem szerződtünk a közvetítővel, minden happy volt.

pocokkaa 2009.06.03. 15:58:41

Asszem a legfontosabb az, hogy a közvetítő mit tud. Ha az nekem tényleg jó, akkor meg fogom fizetni, mert nem ez lesz a lényeg, ha nem jó, akkor nem fogom. Nekem most van folyamatban a hitelem, pénteken kötünk szerződést, ha az ingyenes is ilyen jó ajánlatot adott volna,, akkor vele intéztettem volna el a szerződésemet (még akkor is, ha a Ch-s hölgy csinosabb volt) :)

pocokkaa 2009.06.03. 16:01:27

@leonka: pont ezért nem fizettem volna, ha jó lett volna az ingyenes ajánlat... mert akkor abból még meglett volna a festés is...

gigi-0711 · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 16:05:16

@perzsaveronika: Hogyhogy a végén derült ki?? Azt azért lehet tudni, hogy hány százalékot finanszíroz a bank. Minden konstrukciónál megvan a finanszírozási arány. Maximum az értékbecslés miatt adódhatott probléma, de arról meg nem a közvetítő tehet.

moos 2009.06.03. 16:06:45

No ezt csípem! Végre valaki azt is meg tudja mondani, mit is jelentenek ezek a szavak. Én voltam már pár közvetítőnél, őszintén szólva nem szívesen igényelnék hitelt egyiküktől sem, de a Credithillen talán elgondolkodok, me hogy valaki kell. Ha már az elején nem értem, mit akarnak nekem eladni, akkor honnan tudjam, mit íratnak velem alá? Me majdnem minden ingyé van, csak írjak alá és gyűjtsek papírokat.

perzsaveronika 2009.06.03. 16:08:17

Azt is előre megnézette, kiküldött egy állítólagos becslőt, akinek természetesen fizettünk a szóbeli becslésért, aztán ugyebár aláírtam nála és a banktól már más jött ki...:(

leonka 2009.06.03. 16:09:10

@pocokkaa: mindenki el tudja dönteni a saját helyzetében, hogy mi a fontos. Nekem is volt fizetős ajánlatom, aminek a törlesztőrészlete 3000-rel szebb volt. De mivel az volt a lényeg, hogy a költségem legyen a lehető legkevesebb, az ingyenes ajánlatot választotta. Arra azért figyeltem, hogy ne kombi hitel legyen!

pocokkaa 2009.06.03. 16:10:54

@perzsaveronika: ez frankó
Nálam nem tudták megmondani, hogy ki jön ki, merthogy sorsolták az értékbecslőt, de minden úgy történt, ahogy előre elmondták. eddig semmi meglepetés - majd a szerződéskor kiderül, hogy van-é valami extra.... legfeljebb nem írom alá... :)

pocokkaa 2009.06.03. 16:12:30

@leonka: mondom, én is azt válaszoltam volna, de kombit adott az ingyenes csajszi.... és akkor sem mást adott, mikor kértem, hogy ne ilyen legyen, hanem azt mondta, hogy csak így lehet megoldani...
Utána oda nem mentem vissza... Ő gondja...

gigi-0711 · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 16:12:59

@perzsaveronika: hát igen!:( Erre sajnos logikus magyarázatot nem tudok adni. Tudni lehet, hogy minden bank x értékbecslővel van leszerződve. Tehát egy ingatlant teljesen felesleges egy saját becslővel megnézetni, pláne pénzért, ha tudjuk, a banktól úgyis más megy. Én is láttam már ugyanarról a házról 10 ill 16 milliós becslést is! Valószínűleg az értékbecslési pénzen osztoztak.

perzsaveronika 2009.06.03. 16:13:57

Mi aláírtuk, mert ő legalább az időt tartotta:) Csak több pénzt kellett kiadnunk extrákra a hitellel kapcs-ban, mint gondoltuk.
A hitelünk sem az, amit éppen elmondott... házunk van, de ki tudja meddig... Mostanában érdekes dolgokat mormolok az irodája körül.

gigi-0711 · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 16:16:19

@pocokkaa: Nála csak így lehet megoldani, ha jól gondolom. Mert úgy tűnik van más megoldás is!:)

hitelestanácsadó · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 16:16:41

Ma senki nem dolgozik ingyen, ha egy közvetítő nincs érdekelve abban semilyen módon, hogy x vagy y bankba vigye az ügyfelet, akkor oda viszi, ahol az ügyfélnek a legjobb minden szempontból (nemcsak a törlesztőrészlet szempontjából, hanem minden olyan szempontból, ami lényeges lehet akár a későbbiekben is)...

hitelestanácsadó · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 16:17:37

@perzsaveronika: Imádkozol az iroda előtt? :) (mármint hogy szakadjon rá)? :)

hitelestanácsadó · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 16:18:12

@perzsaveronika: Imádkozol az iroda előtt? :) (mármint hogy szakadjon rá)? :)

gigi-0711 · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 16:18:13

@perzsaveronika: Az, hogy vele mi történik, titeket már nem érint. A bankkal álltok kapcsolatban, nem vele. Ha elégedetlenek vagytok a hitellel, azért érdemes lehet valaki hozzáértővel megnézetni, hogy még mielőtt baj van, lehessen valamit kezdeni vele!

hitelestanácsadó · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 16:19:24

A hitelekre bizonyos időnként még akkor is megéri ránézni, ha semmi baj vele, így meg méginkább...

pocokkaa 2009.06.03. 16:22:22

@gigi-0711: igencsak van - max. törlesztési biztosítást köthetek - ha akarok. Még nem tudom, mit fognak ajánlani, ha az is jó, akkor azt is bevállaljuk az asszonnyal... :)

gigi-0711 · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 16:31:15

Arra gondolok, hogy ha a közvetítővel valami jogi probléma van, az az ügyfeleket hátrányosan nem érinti. Arról szó sincs, hogy nem beszélünk az ügyféllel, miután megkapja a hitelt. Sőőőt! Nekem pl nagyon sok visszatérő ügyfelem van, családok, baráti társaságok. Ez remélem azt jelenti, hogy elégedettek a szolgáltatással!:)

PINTYŐ 2009.06.03. 16:35:13

Kiszámoltad, hogy ez így mibe kerül neked?

gigi-0711 · http://www.credithill.eu 2009.06.03. 16:45:44

vagy nekem?
...én se értem kinek ment

pocokkaa 2009.06.03. 16:56:10

Most megyek, mindenkinek szép délutánt... :)

csari 2009.06.04. 11:18:32

Én úgy tudom, hogy a Credithillnél van munkadíj, viszont a hitel egyéb költségeit pl. földhivatal, közjegyző, is megelőlegezik és azt is lehet majd a hitelből fizetni.

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2009.08.22. 00:09:24

@leonka: legyen inkább a havi törlesztőd 3ezerrel több?! 3000 x 240 = 720.000.- Ft.
Hááát, ha neked ez megéri?!

kalaposf · http://csaladipenz.blog.hu/ 2009.08.23. 10:12:35

azt látom, ha ingyen akkor kombihitel, ha fizetni kell akkor Credithill az ajánlat? :-))
Más alternatíva, pl. Ingyen és nem kombihitel?
Fizetni és Credithill-en kívül más - olcsóbb- közvetítő?

pocokkaa 2009.08.24. 09:24:04

@kalaposf: tutira ki tudsz fogni olcsó vagy ingyenes közvetítőt. Nemrég vettünk fel az asszonnyal hitelt; voltam egy "ingyenes" és egy CH-s közvetítőnél is + összeolvastam mindenfélét a Netről. Én a CH-snál maradtam,mert az volt a legjobb. Ha más mást gondol jobbnak, akkor oda kell menni :)

kalaposf · http://csaladipenz.blog.hu/ 2009.08.24. 20:32:06

meg csinosabb is volt a CH-s hölgy mint az ingyenes közvetítő, ugye? Csak az asszony ne féltékenykedjen!

pocokkaa 2009.08.25. 10:16:53

@kalaposf: szerencsére az asszony nem olvas blogot :) De egyébként tényleg nagyon bejött a csajszi :)

pocokkaa 2009.08.25. 10:18:19

Jah,m az ingyenes közvetítő is egy hölgy volt és ő is nagyon csini volt - szóval nem ez döntött :))/ha ez dönöttt volna csak, akkor mindkét helyen vennék fel hitelt legalább kétszer/ :))
süti beállítások módosítása